اجرای عایقکاری بند انبساط
تاريخ : سه شنبه 15 مرداد 1392برچسب:اجرای,عایقکاری,بند,انبساط,, | 20:22 | نویسنده : مهندس محمودی

اجرای عایقکاری بند انبساط :
چنانچه عایق رطوبتی در کف و سطح زیر دیوار قیراندود شده باشد ، جهت عایق بند انبساط از عایق ایزوگام به شرح زیر استفاده می کنیم :
1- باتوجه به نشست و پوشش (اورلپ ) ، عایق ایزوگام بر سطح عایقکاری کف به اندازه 15 سانتیمتر و عایق زیر دیوار نیز به اندازه 15 سانتیمتر وجهت برگشت عایق ایزوگام از دو جهت به اندازه 25 سانتیمتر ، جمعا 55 سانتیمتر در طول مشخص تهیه می کنیم .
2- جهت عمل نورد دهی در ناحیه میانی ، عرض عایق ایزوگام را حرارت ملایم می دهیم ، به طوری که عایق سخت ، نرم وشکل پذیر شود .
3- دو شمشه ، یکی را در سطح زیر لبه عایق پس از رعایت اندازه برگشت و "اورلپ " ، و دیگری را بر سطح روی عایق و در راستای شمشه زیر قرار می دهیم و سپس به آرامی طوری که عایق نشکند آن را خم می کنیم .
4- عمل مشابه را در لبه دیگر عوض عایق ایزوگام و با رعایت اندازه ای حدود 15 سانتیمتر جهت برگشت و پوشش عایق ایزوگام انجام می دهیم که در نتیجه ، ناحیه میانی با خمیدگی به صورت گود و مدود در می آید .
2- جهت پیشگیری از خطرات احتمالی ،محل نشست عایق رطوبتی را بند انبساط می دهیم ، یعنی سطح زیر و اطراف آن را با ماسه نرم و غیر آهکی و مواد مضره پر و مفروش می کنیم .
5- لبه عایق رطوبتی در زیر دیوار و لبه عایق رطوبتی در کف را به را به قیر گرم آغشته می کنیم .سپس ، عایق ایزوگام نورد داده شده را از دو طرف به سطح دو عایقکاری مذکور متصل می کنیم .
3- برای آنکه دو لایه میانی عایق ایزوگام و محافظت آن به هم متصل نشوند ، ورق چوب پنبه و یا ورق یونولیت می گذاریم .
4- بدیهی است که اگر پی و ساختمان نشست کنند ، عایق ایزوگام باز می شود و قطرات آب و یا رطوبتهای شدید به سطح فضا و قسمتهای داخلی بنا نفوذ نمی کند
5- بعد از اجرای رج محافظتی روی عایقکاری زیر دیوار و حفاظت عایق بند انبساط و کف ، دیوار سازی را ادامه می دهیم .
6- در اجرای کفپوش ، قسمتی از موزاییک فرش ویا سنگفرش در روی بند انبساط عایق رطوبتی برابر شکل باید فاقد ملات باشد این عمل سبب حفاظت بند انبساط عایق رطوبتی می شود .
7- چنانچه زمین زیر ساختمان قبلا خشک و به عللی نفوذ رطوبت دائمی شود بنا به مسایل ذکرشده می توان در روش بازسازی ،موارد ذکر شده را درحالت تعمیر نیز به وجود آورد .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • مهندس محمودی
  • مهندس محمودی